معرفی کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه

امروز به بررسی تمامی مسائل مربوط به کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه می پردازیم. کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان در تولید شیشه به کار می رود. کاربرد کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان در تولید شیشه؛ به این گونه است که دمای ذوب مواد مورد استفاده در تولید شیشه را کاهش می دهد. وجود کربنات سدیم سبک و سنگین در طول فرآیند شیشه باعث می شود که ورقه های شیشه درخشنده شوند. هم چنین عمل خمیر آوری شیشه به کمک کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان انجام می شود.

کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه

.

.کربنات سدیم چیست؟

کربنات سدیم با فرمول شیمیایی Na2Coبه عنوان یک نمک سدیم شناخته می شود. این ترکیب در حالت معمول به صورت یک ماده جامد و سفید رنگ مشاهده می شود. برای موارد استفاده در مقیاس های بزرگ صنعتی این ترکیب از طریق فرآیند سولوی تولید می شود. در این روش از عناصری چون؛ آمونیاک، سنگ آهک و نمک استفاده می شود. در فرآیند سنتز شیمیایی برای تولید این ترکیب؛ از سنگ آهک و نمک برای مواد اولیه استفاده می شود. برای این کار در ابتدا نمک معمولی را در آب حل می کنند. محلول نمک ایجاد شده را با گاز آمونیاک اشباع می کنند. با حرارت دادن به سنگ آهک گاز دی اکسید کربن تولید می شود؛ این گاز به داخل محلول حاصل دمیده می شود. در پایان نیز کربنات سدیم تولید می شود. گسترده ترین مورد استفاده از کربنات سدیم در صنعت برای تولید شیشه است. کشور چین یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کربنات سدیم در جهان است. هم چنین بزرگ ترین مصرف کننده این ماده نیز کشور چین است. در کشور ایران نیز این ترکیب به طور وسیع تولید می شود و علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشورهای دیگر نیز صادر می شود.

کربنات سدیم در سه فرم اصلی دارویی، شیمیایی و آزمایشگاهی تولید می شود. فرم شیمیایی این ماده در اندازه های متفاوت تولید می شود و شامل؛ انواع سبک، سنگین و متوسط است. این سه حالت از کربنات سدیم در میزان چگالی و اندازه ذرات با هم فرق دارند. باقی ویژگی های این سه حالت از کربنات سدیم یکسان است. کربنات سدیم یکی از کاربردی ترین مواد شیمیایی است که در صنایع مختلف؛ در تولید فرآورده های قلیایی و انواع نمک سدیم واز آن استفاده می شود. از این ماده در تولید رنگ و انواع چرم نیز استفاده می شود. در مخازن شهری برای خنثی کردن اثر اسیدی کلر و هم چنین افزایش pH از کربنات سدیم به عنوان یک ماده افزودنی استفاده می شود. در تولید مواد خوراکی مانند چوب شور و نان نمکی این ترکیب PH مواد خوراکی را تنظیم می کند. برای تولید ماکارونی، تولید بستنی چوبی از این ماده استفاده می شود. این ترکیب خاصیت رسانا دارد بنابراین در الکترولیز به کار می رود. جهت از بین بردن کپک چوب، از بین بردن انواع لکه، پاک کردن گریس، از بین بردن رسوب های ماشین بخار، به عنوان عامل خمیر کننده در کوره آجر، از کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه استفاده می شود.

.

کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه

.

.معرفی کربنات سدیم سبک سمنان

کربنات سدیم سبک سمنان یکی از مهم ترین عناصری است که؛ در فرمول شیمیایی تولید انواع صابون و مواد شوینده  و مواد پاک کننده به کار می رود. نقش کربنات سدیم سبک سمنان در فرمول شیمیایی این مواد به عنوان یک روان کننده است. این ماده که خاصیت قلیایی بالایی دارد در تولید بسیاری از مواد شیمیایی به کار می رود. در فرآیندهای معدنی از جمله؛ استخراج کردن معدن، تولید کردن خمیر کاغذ و ساخت انواع کاغذ، تولید کردن انواع ترکیب های سدیم، تصفیه کردن آب، بازیافت فلزهای مختلف و صنعت نساجی از کربنات سدیم سبک سمنان استفاده می شود.

کربنات سدیم سبک سمنان از لحاظ فیزیکی و ساختاری با کربنات سدیم سنگین متفاوت است. تفاوت در ساختار فیزیکی این دو نوع از کربنات سدیم؛ باعث می شود که هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را داشته باشند. مهم ترین عامل ایجاد تفاوت در ساختار فیزیکی و کاربرد کربنات سدیم سبک سمنان و کربنات سدیم سنگین سمنان؛ چگالی و اندازه کریستال های پودری سفید رنگی می باشد که در تولید کربنات سدیم به کار می روند. کربنات سدیم سبک سمنان و کربنات سدیم سنگین سمنان تنها از لحاظ فیزیکی با هم فرق دارند. شکل سبک کربنات سدیم از چگالی کم تری برخوردار است؛ هم چنین اندازه ذرات تشکیل دهنده این نوع کربنات سدیم کوچک تر می باشد. وزن ملکولی هر دو نوع کربنات سدیم به یک اندازه است. میزان انحلال پذیری این دو نوع از کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه نیز به یک اندازه می باشد. زیرا در هنگام حل شدن در آب؛ محلول حاصل از هر کدام دارای PH یکسان می باشد. مقدار چگالی کربنات سدیم سبک؛ حدود هفتاد و هفت گرم بر سانتی متر مکعب می باشد. این مقدار چگالی با نصف چگالی کربنات سدیم سنگین برابر است. در صورتی که مقدار وزن کربنات سدیم سبک و کربنات سدیم سنگین را اندازه گیری کنیم؛ از لحاظ وزنی این دو نوع از کربنات سدیم هم وزن هستند. در حالی که اگر حجم هر کدام را حساب کنیم؛ به لحاظ حجمی کربنات سدیم سبک وزن بیش تری خواهد داشت. اندازه دانه های تشکیل دهنده کربنات سدیم سبک کوچک می باشد؛ این ساختار ملکولی باعث می شود این ماده یک ساختار یکدست و نرم داشته باشد. تفاوت ساختاری باعث ایجاد تفاوت در ظاهر هر یک از این ماده ها می شود. پودر کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه بو ندارد و هم چنین سمی نیست. کربنات سدیم سبک مراغه پایدار است و دچار اشتعال نمی شود. تقریبا پنج درصد از این ماده شامل کلرید سدیم است.

کربنات سدیم سبک سمنان و مراغه

.

.

.موارد مختلف استفاده از کربنات سدیم سبک

از کربنات سدیم سبک مراغه برای تولید جوش شیرین نیز استفاده می شود. کربنات سدیم سبک مراغه، ویژگی شویندگی انواع صابون و مواد پاک کننده را افزایش می دهد. از شکل سبک کربنات سدیم خوراکی در صنعت مواد غذایی، تولید دارو، تولید انواع شوینده، از بین بردن سختی آب، تولید انواع مواد شیمیایی استفاده می شود. معرفی زمینه های کاربرد کربنات سدیم سبک مراغه؛ مواد شوینده: وسیع ترین بخش استفاده از کربنات سدیم سبک مربوط به تولید انواع شوینده می باشد. تولید کنندگان این مواد شوینده به طور گسترده از ترکیب کربنات سدیم سبک مراغه استفاده می  کنند؛ زیرا این ترکیب ویژگی امولسیون کنندگی دارد و باعث از بین رفتن لکه های روغنی و انواع آلودگی ایجاد شده روی پارچه می شود. علاوه بر این مزیت ها استفاده از کربنات سدیم سبک در ساختار مواد شوینده باعث می شود؛ ویژگی سختی آب از بین برود. آب سخت به نوعی آب گفته می شود که در حاوی عناصری چون کلسیم و منیزیم می باشد. این دو عنصر با استفاده از فرآیندهای سختی گیری از آب حذف می شوند. کربنات سدیم یک ترکیب است که در آب حل می شود؛ اما کربنات کلسیم و کربنات منیزیم در آب حل نمی شوند. برای نرم کردن آب سخت و حذف یون های کلسیم و منیزیم از کربنات سدیم استفاده می شود. با استفاده از روش تصفیه آب و کربنات سدیم سبک دو عمل سخت کننده آب؛ به صورت رسوب جامد حل نشده جدا می شود. این ترکیب با مقابله کردن در برابر یون های منیزیم و کلسیم آب سخت باعث ترم شدن آن می شود. در نتیجه ماده شوینده با سرعت بیش تر در آب حل می شود. در تولید شامپو نیز از کربنات سدیم سبک استفاده می شود و باعث تنظیم PH شامپو می شود. در تولید خمیردندان از کربنات سدیم سبک به عنوان یک ترکیب ساینده و عامل تمیز کننده استفاده می شود.

.

   کربنات سدیم سبک سمنان و مراغه         

.

.

معرفی کربنات سدیم سنگین سمنان

کربنات سدیم سنگین سمنان؛ که با فرمول Na2Co3 شناخته می شود، از لحاظ ترکیب شیمیایی و ساختار با کربنات سدیم سبک تفاوت ندارد. این دو ترکیب از نظر ساختار فیزیکی با هم متفاوت هستند. تفاوت در ساختار فیزیکی نیز باعث می شود هر یک از مواد کاربرد ویژهای داشته باشد. همان طور که اشاره شد، در کل دو نوع کربنات سدیم وجود دارد؛ کربنات سدیم سبک و کربنات سدیم سنگین. هر یک از این دو ترکیب زمینه های استفاده مربوط به خود را دارند. ماهیت شیمیایی کربنات سدیم باز است. این ترکیب به شکل پودر مورد استفاده قرار می گیرد. در فضای تجارت نیز با نام جوش شیرین شناخته می شود. اگر این ترکیب در آب حل شود کربنیک اسید و سدیم هیدروکسید به وجود می آید. روشی که برای تولید کربنات سدیم سنگین مراغه به کار می رود؛ با فرآیند تولید نوع سبک آن فرق دارد. در ابتدا نوع سبک این ماده تولید می شود سپس با ایجاد تغییرات نوع سنگین را به وجود می آورند. فرآیند هیدراتاسیون بر روی نوع سبک انجام می شود، بعد از انجام عملیات آب پوشی؛ ترکیب مونوهیدرات Na2Co3.H2O به وجود می آید. بعد از دهیدراته شدن این ترکیب، آب موجود در ترکیب از بین می رود، یک محصول با چگالی بالا و به شکل کریستال حاصل می شود.

.

کربنات سدیم سنگین سمنان و مراغه                 

.

موارد مختلف استفاده از کربنات سدیم سنگین مراغه

وسیع ترین کاربرد نوع سنگین کربنات سدیم در زمینه ساخت شیشه و سایر فرآورده های شیشه است. هم چنین در تولید انواع کاشی و سرامیک و لعاب از این ترکیب استفاده می شود. در تولید این فرآورده ها سیلیس به کار می رود؛ برای ایجاد تسهیل در روند ذوب از کربنات سدیم نوع سنگین استفاده می شود.

ذرات تشکیل دهنده نوع سنگین در مقایسه با نوع سبک دارای ساختار درشت تر هستند. این ترکیب هم چنین چگالی بالاتر دارد. همین مزیت باعث می شود استفاده از نوع سنگین در تولید شیشه رایج باشد. در تولید و ساخت ظروف شیشه ای، انواع شیشه سیلیس از این ترکیب استفاده می شود. همان طور که اشاره شد در صنعت شیشه این ترکیب یکی از اصلی ترین مواد اولیه محسوب می شود. این ماده به طور معمول دمای ذوب را کاهش می دهد. خاصیت قلیایی این ترکیب در فرآیند شکل دهی به شیشه موثر است. شیشه های تولید شده که ماده اصلی در فرمول تولید آن ها؛ کربنات سنگین است در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله؛ در درها و پنجره ها، آینه های تخت، انواع صفحات خورشیدی، شیشه های چند لایه مورد استفاده در خودرو، از این شیشه ها استفاده می شود.

.

.

کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه


خرید
کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه

شرکت بهراد شیمی مقامی یک شرکت بازرگانی است که در زمینه خرید کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه هم چنین فروش کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه مشغول فعالیت تجاری است. این شرکت انواع مواد اولیه شیمیایی اولیه برای کارخانه های صنعتی را فراهم می کند. از طریق شرکت بهراد شیمی مقامی سفارش انواع مواد مورد استفاده در صنعت، مواد آزمایشگاهی و سفارش کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه امکان پذیر است. امروزه خرید و فروش انواع محصولات به صورت آنلاین انجام می شود. خرید آنلاین کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه و فروش کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه نیز رشد ویژه ای داشته است. در خرید آنلاین کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه و فروش آنلاین کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه عوامل زیادی تاثیر گذار هستند. از جمله این عوامل قیمت کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه است. سفارش کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه به صورت آنلاین مزیت های مخصوص به خود را دارد. برخی از افراد هنگام سفارش کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه به این نکته نیز توجه می کنند که شرکت مورد نظر در کجا تاسیس شده است؛ در واقع فاصله جغرافیایی برای آن ها اهمیت دارد. این ماده در کیسه هایی از جنس پلیمر بسته بندی می شود و در نهایت جهت فروش به بازار ارائه می شود. بسته بندی این ماده در اندازه های مختلف انجام می شود. برای مثال کیسه های چهل کیلویی و هم چنین مقیاس های یک تنی موارد مختلف بسته بندی کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه است. طریقه بسته بندی این نوع ماده بر اساس نیاز مشتری می باشد. این ترکیب باید در یک پوشش مناسب و در محیط خشک و خنک نگهداری شود. هنگام نگهداری در انبار و سایر محیط ها باید به این نکته توجه کرد که بیش تر از پانزده کیسه از بسته بندی این ماده روی هم قرار نگیرد.

توضیحات تکمیلی:

کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان و مراغه در تولید شیشه به کار می رود. کاربرد کربنات سدیم سبک و سنگین سمنان در تولید شیشه؛ به این گونه است که دمای ذوب مواد مورد استفاده در تولید شیشه را کاهش می دهد.

اشتراک گذاری: