.معرفی و بررسی کامل آب ژاول

همان گونه که میدانید آب ژاول یا Sodium Hypochlorite جزء یکی از مهم ترین و معروف ترین سفید کننده های شیمیایی در ایران و جهان به شمار می رود و همچنین از دیگر نام های این محصول شیمیایی می توان به آنتی فرمین، وایتکس، سدیم هیپوکلریت و بلیچ نیز اشاره کرد.

در ادامه این مقاله مطالبی مهم و مفید در رابطه با تحلیل و بررسی موضوع خرید و فروش آب ژاول خدمت شما به طور کامل بیان خواهیم کرد و همچنین به سراغ معرفی شرکت بهراد شیمی مقامی نیز خواهیم رفت.

C:\Users\mobin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\2020-06-08_AT-K18782.jpg

تاریخچه آب ژاول

در رابطه با موضوع تاریخچه به وجود آمدن آب ژاول اینگونه می توان بیان کرد که این محصول برای نخستین بار در سال 1785 میلادی توسط یک دانشمند فرانسوی به نام برتولت کشف شد و همچنین به این نکته جالب توجه داشته باشید که فرآیند تولید محلول سدیم هیپوکلریت در محله ژاول شهر پاریس صورت گرفته است.

پس از گذشت چندین سال دانشمندی فرانسوی به نام آنتونی لابراک توانست محلول پتاس را جایگزین محلول سدیم هیدروکسید کند و در نتیجه پس از تحلیل و بررسی های بسیار محلول سدیم هیپوکلریت به مرحله ساخت و تولید رسید.

مشخصات آب ژاول

در رابطه با انواع مشخصات سدیم هیپوکلریت اینگونه می توان بیان کرد که این ترکیب شیمیایی جزء یکی از محلول های ناپایدار به شمار می رود و همچنین به این نکته توجه داشته باشید که رنگ محلول سدیم هیپوکلریت ترکیبی از سبز و زرد کم رنگ است.

این محلول شیمیایی از یک کاتیون سدیم و یک آنیون هیپوکلریت تشکیل شده است و به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که اگر آنتی فرمین متبلور شود و همچنین این ماده در یخچال نیز نگهداری شود در نتیجه سدیم هیپوکلریت پایدار می ماند و به هیچ وجه قابل انفجار نیست.

C:\Users\mobin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\AdobeStock_336255284-1.png

فرمول شیمیایی این ترکیب موثر NaOCl است و همچنین از دیگر ویژگی های اصلی آنتی فرمین می توان به مواردی مثل بوی تند و سمی بودن این محصول نیز اشاره کرد.

همان طور که میدانید نقطه ذوب سدیم هیپوکلریت 18 درجه سانتی گراد است و همچنین نقطه جوش این ترکیب شیمیایی چیزی در حدود 101 درجه سانتی گراد است و در مجموع به این مورد توجه داشته باشید که میزان جرم مولی بلیچ چیزی در حدود 74/44 گرم بر مول است.

چگالی این ترکیب قلیایی و شیمیایی چیزی در حدود 1093 گرم بر میلی لیتر است و همچنین به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که مقدار عدد pH سدیم هیپوکلریت چیزی در حدود یازده است.

در رابطه با موضوع بسته بندی آب ژاول اینگونه می توان بیان کرد که این محصول در قالب تانکرهای هزار لیتری، بشکه های 220 و 250 لیتری و در نهایت گالن های 5، 10، 15 و 20 لیتری به بازار داخلی و جهانی عرضه می شود.

خواص آب ژاول

این محلول شیمیایی تمامی میکروب ها و باکتری ها را به طور کامل از بین می برد و همچنین از دیگر خاصیت های کاربردی آب ژاول می توان به غیر فعال سازی مایکوتوکسینهای تریکوتسن نیز اشاره کرد.

C:\Users\mobin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\bleach-pour.jpg

به طور کلی محلول سدیم هیپوکلریت دارای خاصیت ضد عفونی کننده است و همچنین به این مورد توجه داشته باشید که در درون این ترکیب شیمیایی مواردی مثل یک اتم سدیم، یک اتم کلر و یک اتم اکسیژن نیز وجود دارد.

آنتی فرمین خاصیت اکسید کنندگی نسبتا بالایی دارد و همچنین به این نکته مهم حتما توجه داشته باشید که میزان قدرت خورندگی سدیم هیپوکلریت بسیار زیاد است.

در رابطه با خواص فیزیکی سدیم هیپوکلریت اینگونه می توان بیان کرد که این ترکیب شیمیایی با تعدادی از عناصر ناسازگار است که در مجموع می توان به مواردی مثل آمونیاک، اسید کلریدریک، فلزات، اوره و متانول نیز اشاره کرد.

انواع کاربرد های آب ژاول

همان گونه که میدانید افراد نسبتا زیادی به سراغ خرید آب ژاول می روند زیرا این محلول شیمیایی کاربرد های مختلف و متنوعی دارد که در ادامه این بخش خدمت شما بیان خواهیم کرد.

اشخاصی که در کارخانه های مربوط به تولید انواع لبنیات فعالیت می کنند برای از بین بردن بوی بد محصولات از محلول سدیم هیپوکلریت استفاده می کنند و همچنین شما برای خرید آنلاین آب ژاول می توانید به سایت معتبر و رسمی بهراد شیمی مقامی مراجعه کنید.

از دیگر کاربرد های اصلی و مهم وایتکس می توان به این مورد اشاره کرد که شما با استفاده از این محلول شیمیایی ارزان قیمت می توانید انواع سطوح را تمیز و ضدعفونی کنید و همچنین به این نکته کاربردی توجه داشته باشید که محلول آنتی فرمین ویروس کرونا را تا حد نسبتا زیادی از بین می برد.

C:\Users\mobin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\desinfectant.jpg

سدیم هیپوکلریت در درون استخرها نیز مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین شما با استفاده از آب ژاول می توانید کل فضای استخر را ضدعفونی کنید و در نهایت به این نکته حتما توجه داشته باشید که میزان PH آب استخر نباید از حد استاندارد بیشتر شود.

در رابطه با موضوع تصفیه آب و دفع فاضلاب پیشنهاد ما به شما این است که به جای استفاده از گاز کلر از آب ژاول استفاده کنید زیرا این ماده به گونه ای ساخته شده است که میزان بوی بد فاضلاب های صنعتی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

شستشوی زخم های آلوده و باز جزء یکی دیگر از کاربرد های کلیدی محلول رقیق سدیم هیپوکلریت به شمار می رود و همچنین به این نکته جالب توجه داشته باشید که در جنگ جهانی اول تمامی پرستاران و دکتر ها برای معالجه زخم های بیماران از محلول آنتی فرمین استفاده می کردند.

همان طور که در جریان هستید معمولا لکه های مختلف و متعددی روی سطوح پارچه، کاشی و سرامیک ایجاد می شود و همچنین برای حل این مشکل توصیه ما به شما این است که در ابتدا یک قاشق محلول آنتی فرمین را در درون یک لیوان آب بریزید و سپس در مرحله بعد این ترکیب کاربردی را به کمک قطره چکان به آرامی روی لکه ها بریزید تا آنها به طور کامل پاک شوند.

به این مورد توجه داشته باشید که صاحبان و کارکنان رستوران ها و هتل ها حتما از آب ژاول استفاده می کنند زیرا کارکرد اصلی محلول شیمیایی سدیم هیپوکلریت به گونه ای است که تمامی سطوح مربوط به رستوران ها و همچنین ملحفه های مربوط به هتل ها را ضدعفونی می کند.

C:\Users\mobin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\SH505.jpg

دانشمندان و محققان دانشکده پزشکی استنفورد پس از تحلیل و بررسی های بسیار زیاد به این نتیجه رسیده اند که شما با استفاده از محلول سدیم هیپوکلریت می توانید بیماری های پوستی مثل اگزما را به خوبی درمان کنید.

از دیگر کاربرد های مفید این محلول شیمیایی می توان به صنعت های مقوا سازی، کاغذ سازی، نساجی و پارچه بافی نیز اشاره کرد و همچنین به این نکته اساسی توجه داشته باشید که شما با استفاده از آنتی فرمین می توانید عملیات سفید سازی را روی خمیر کاغذ و منسوجات مختلف و متنوع به خوبی انجام دهید.

حال به سراغ کاربرد بلیچ در شغل دندانپزشکی می رویم؛ شما با استفاده از محلول سدیم هیپوکلریت می توانید کانال ریشه دندان مورد نظر خود را به راحتی ضدعفونی کنید و همچنین آنها را مورد شستشو نیز قرار دهید.

در حین تولید محصولاتی مثل رنگ و آهک می توانید از محلول سدیم هیپوکلریت استفاده کنید و همچنین به این مورد توجه داشته باشید که شما با استفاده از این ترکیب شیمیایی می توانید آزمایشگاه هایی که در معرض ویروس هپاتیت هستند را به راحتی ضدعفونی و پاکسازی کنید.

انواع روش های تولید آب ژاول

یکی از روش های تولید آب ژاول به این صورت است که در ابتدا گاز کلر و محلول سود سوزآور با هم ترکیب می شوند و در نتیجه این محلول شیمیایی تولید می شود و در مجموع به این مورد مهم توجه داشته باشید که هر چه قدر میزان کلر خارج شده کمتر باشد از آن طرف میزان کیفیت سدیم هیپوکلریت تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.

C:\Users\mobin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\SH520.jpg

به این مورد کلیدی حتما توجه داشته باشید که تمامی لوله ها و مخازن مربوط به واکنش گاز کلر و محلول سود سوزآور باید از جنس PVC ساخته شده باشند تا مشکل خوردگی برای لوله ها و مخازن به وجود نیاید.

در رابطه با موضوع تولید آنتی فرمین به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که مقدار دمای آب نباید از 42 درجه سانتی گراد بالاتر برود و همچنین از دیگر نکات اساسی که در حین تولید سدیم هیپوکلریت باید رعایت کرد به این صورت است که فرآیند اضافه کردن گاز کلر باید قبل از پایان این واکنش تمام شود.

از دیگر روش های اصلی تولید ترکیب آنتی فرمین می توان به الکترولیز محلول غلیظ نمک سدیم کلرید نیز اشاره کرد و همچنین به این مورد مهم توجه داشته باشید که شما با استفاده از واکنش بین کلسیم هیپوکلریت و سدیم بی کربنات می توانید آب ژاول را تولید کنید.

شما با استفاده از دستگاه مخصوص تولید بلیچ می توانید عملیات الکترولیز بین آب و نمک را به خوبی انجام دهید و همچنین به این نکته کاربردی توجه داشته باشید که میزان غلظت این محصول چیزی در حدود 8000 PPM است.

توضیحاتی در مورد قیمت آب ژاول

همان گونه که میدانید میزان قیمت آب ژاول به عوامل مختلف و متنوعی بستگی دارد که در نهایت می توان به مواردی مثل وزن محصول، شکل بسته بندی، برند تولید کننده محصول، درجه کیفی تولید و قیمت مواد اولیه نیز اشاره کرد و به طور کلی توصیه ما به شما این است که برای آگاهی از قیمت دقیق و به روز محصولات شیمیایی با مجموعه توانمند و حرفه ای بهراد شیمی مقامی ارتباط برقرار کنید.

C:\Users\mobin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\chlorine-desinfectant.jpg

نکاتی کلیدی در رابطه با آب ژاول

در رابطه با موضوع نگهداری از بلیچ به این نکته مهم توجه داشته باشید که این محصول را به هیچ وجه کنار فلزات و محصولات اکسید شدنی قرار ندهید زیرا محلول سدیم هیپوکلریت خاصیت خورندگی دارد و در نهایت توصیه ما به شما این است که حتما فرآیند باز کردن درب بسته بندی آب ژاول را در داخل فضای بسته انجام دهید.

یکی از نکات کلیدی که باید به آن توجه کرد به این صورت است که محلول سدیم هیپوکلریت را به هیچ وجه با آب گرم ترکیب نکنید و همچنین در حین استفاده از محلول آنتی فرمین حتما از کلاه، دستکش و عینک مخصوص استفاده کنید.

به این نکته جالب توجه داشته باشید که آب ژاول هیچ فرقی با وایتکس ندارد و همچنین هر کدام از این مواد شوینده و ضدعفونی کننده می توانند تمامی لکه های قوی مربوط به سطوح را به خوبی از بین ببرند.

C:\Users\mobin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\bleach-bottle-1170x1720.jpg

همان گونه که میدانید این محلول شیمیایی سمی است و به هیچ وجه نباید آن را خورد زیرا مشکلات و بیماری هایی مثل تهوع، درد شدید معده، سرفه، اسهال و مشکلات ریوی برای شما ایجاد می شود و حتی در بعضی از موارد مشاهده شده است که خوردن بلیچ باعث مرگ افراد نیز شده است.

در هنگام استفاده از سدیم هیپوکلریت به این مورد حتما توجه داشته باشید که ماده بلیچ برای انسان کمی خطرناک است و در مجموع توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان تماس پوستی، تنفسی و چشمی مستقیم با این محلول شیمیایی نداشته باشید.

همان طور که در قسمت های قبل بیان کردیم این محلول شیمیایی گاز کلر تولید می کند و همچنین وجود همین عامل کلیدی باعث می شود که لایه اوزون کمی آسیب ببیند و در رابطه با موضوع نگهداری از آب ژاول به این مورد توجه داشته باشید که اگر این ترکیب شیمیایی در معرض نور خورشید و آفتاب قرار بگیرد حتما تجزیه خواهد شد.

بسته بندی های مربوط به محلول سدیم هیپوکلریت را حتما به صورت روزانه و یا هفتگی چک و بررسی کنید زیرا اگر نشتی در درون بشکه ها و یا گالن ها ایجاد شده باشد قطعا گاز کلر به راحتی خارج می شود و همچنین این امکان وجود دارد که افراد درون آزمایشگاه و یا کارخانه دچار آسیب دیدگی پوستی و یا تنفسی شوند.

در نهایت با توجه به مطالب مهم و مفیدی که در رابطه با معرفی، تحلیل و بررسی خرید و فروش آنلاین آب ژاول خدمت شما به طور کامل بیان کردیم؛ شما در رابطه با موضوع سفارش آب ژاول می توانید به شرکت مجهز و معتبر بهراد شیمی مقامی مراجعه کنید و همچنین محصولات مورد نظر خود را با قیمتی مناسب و کیفیتی استاندارد تهیه کنید.

.

توضیحات تکمیلی:

به طور کلی در این مقاله مطالبی مهم و مفید در رابطه با تحلیل و بررسی موضوع خرید و فروش آب ژاول خدمت شما به طور کامل بیان خواهیم کرد و همچنین در ادامه این مقاله علمی و خواندنی به سراغ معرفی شرکت معتبر بهراد شیمی مقامی نیز خواهیم رفت.

اشتراک گذاری: