.

..لورامید چیست و چه کاربردهایی دارد

Olive Oil

  لورامید

لورامید یک متریال شیمیایی است که با نام diethanolamine شناخته می شود نام تجاری این ماده کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید می باشد. فرمول شیمیایی آن به صورت  C ۱۲H۲۵NO است و به عنوان یکی از عوامل مهم در ساخت و تثبیت کف موجود در مواد شوینده محسوب می شود. این محصول را در صنایع آرایشی بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می دهند. ساختار لورامید به صورت یک ماده ی موم شکل زرد زنگ است که کمی خاصیت چسبندگی دارد. این متریال از روغن نارگیل یا متیل استر روغن نارگیل به دست می آید که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد.

این متریال به عنوان یک سورفاکتانت غیریونی به شمار می رود که به شکل معمول با رنگ روشن مشاهده می شود. این ماده در دمای 20 تا 25 درجه به صورت غلیظ است.

diethanolamine  یک ماده ی شیمیایی بسیار مهم و کاربردی است و دارای بوی منحصر به فردی می باشد. نقطه ذوب این ماده در دمای 42 درجه ی سانتیگراد اتفاق می افتد و نقطه ی جوش آن در دمایی برابر با 239 درجه سانتی گراد می باشد. از دیگر قابلیت های آن خنثی بودن است و دیگر اینکه  به عنوان یک ماده ی شیمیایی بدون بار الکتریکی شناخته می شود. از دیگر ویژگی های کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید این است که به دلیل حالت روغنی که دارد امکان مخلوط شدن با آب را ندارد و در آب به صورت نامحلول میباشد.

حلال هایی که برای این ماده وجود دارد پلی اتیلن گلیکول، انواع الکل ها، مونو پروپیلن گلیکول هستند که به سادگی این ماده را در خود حل می کنند. هنگامی که این ماده ی شیمیایی در یک ماده محلول می شود باعث می شود که متریال مورد نظر از خاصیت بازی برخوردار شود.

آشنایی با کاربرد لورامید

Costimetic

لورامید

کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید جهت تولید و تثبیت کف در محصولات بهداشتی و شوینده ها به کار می برند. یکی دیگر از کاربردهای این ماده استفاده از آن به عنوان قوام دهند بخش مایع لوازم آرایشی است. لورامید را با آنالیز بهداشتی برای تولید مواد آرایشی بهداشتی، تهیه فرمالاسیون شامپو، لوسیون ها و رنگ مو مورد استفاده قرار می دهند.

از دیگر قابلیت های این متریال استفاده از آن به عنوان پاک کننده در صنعت نساجی است که به کمک آن پشم ها را شستشو می دهند. این ماده به عنوان امولیسفایر در صنعت کشاورزی و داروسازی به کار می رود. از دیگر کاربردهای آن می توانیم به عنوان متعادل کننده در تولید ضد زنگ و رنگ، همچنین به عنوان تثبیت کننده ی لاتکس و استفاده از آن در محصولات ضد آب و ترکیبات آنتی استاتیک اشاره کنیم.

نحوه تولید لورامید چگونه است

با توجه به اینکه پایه اصلی این ماده از روغن نارگیل است و طبیعتا موادی که از نارگیل مشتق می شوند بی خطر هستند اما این متریال به عنوان یک گزینه ی بی خطر شناخته نمی شود. دلیل این امر نیز این بوده که diethanolamine  به صورت طبیعی از روغن نارگیل گرفته نشده است. بلکه از واکنش دی اتانول آمین و ترکیبی از اسیدهای چرب به همراه روغن نارگیل ساخته می شود. ترکیب کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید در زمره ی مواد فعال سطحی غیر یونی قرار می گیرد. بخش آب گریز این متریال در PH متداول محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت بدون بار عمل می کند. این متریال در دمای 20 تا 25 سلسیوس غلیظ است و در دسته محصولات قلیایی به شمار می رود. ساختار لورامید از هیدروژن، کربن، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است.

طریقه ی نگهداری و ذخیره سازی لورامید

Kína díetýlamín CAS nr .: 109-89-7 Framleiðendur, birgjar - Verð beint verksmiðju - SINO

  لورامید

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان سفارش لورامید حائز اهمیت است نحوه ی نگهداری این ماده است. کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید را باید در دمای 25 تا 35 درجه ی سانتیگراد نگهداری کنند. لازم است که این متریال در ظرف ها و مخازن دربسته نگه داشته شوند در صورتی که قصد دارید این ماده را برای مدت زمان طولانی انبار کنید باید بدانید که مقدار PHآن کاهش پیدا خواهد کرد. نکته ی دیگری که در ارتباط با این متریال وجود دارد این است که در هنگام حمل و جا به جایی و تماس با آن از دستکش استفاده کنید. در صورتی که به شکل اتفاقی با پوست، چشم یا دیگر نقاط بدن تماس پیدا کرد فورا آن را پاک کرده و با آب سرد بشویید و به مراکز پزشکی مراجعه نمایید. استشمام و خوردن لورامید تا حدی می تواند خطرناک و آسیب زا باشد بنابراین لازم است که در زمان کار با آن موارد ایمنی را به دقت رعایت کنید. مکان هایی که برای نگهداری این مواد استفاده می شود باید از تهویه هوای مناسب برخوردار باشند.

نقش لورامید در شوینده ها

Which Is Best Hand Sanitizer or Soap and Water

لورامید

LDEA یا لورامید به همراه لینول آمید DEA، کوکوآمید DEA به عنوان اسیدهای چربی شناخته می شوند که از اتانول مشتق شده اند. ساختار این اسیدها به صورت جامدات مومی شکل یا مایعات چسبنده ای هستند. این ترکیبات اغلب از 4 تا 33 درصد دی اتانول تشکیل شده اند. محصولات آرایشی بهداشتی، شستشو، رنگ مو و فرمولاسیون شامپوها، انواع لوسیون ها محصولاتی هستند که این ماده در ساخت آن ها به عنوان سورفکتانت نقش اساسی دارد.

دی اتانول آمید و مواد گرفته شده از آن به عنوان ترکیباتی شناخته می شوند که دارای عملکردی با عنوان امولسیفایر هستند که باعث می شوند متریال های موجود در مواد شوینده بتوانند حباب و کف تولید کنند. یکی دیگر از کاربردهای این مواد استفاده از آن به عنوان تنظیم کننده ی PH نیز می باشد. نکته ی مهم این است که دی اتانول آمین ها را اغلب به تنهایی مورد استفاده قرار می دهند و معمولا آن را با مواد دیگری ترکیب می کنند.

کاربرد در لوازم آرایشی

So organisieren Sie Ihre Schönheitsprodukte ein für alle Mal#alle #ein #für #ihre #mal #organisieren #schonheitspro… | Bh cosmetics, Aesthetic makeup, Makeup to buy

  لورامید

استفاده از لورامید در محصولات آرایشی و بهداشتی باعث ارتقا و حفظ فوم این مواد می شود. ویژگی های منحصر به فردی که در این محصولات وجود دارد این قابلیت را دارد که ویسکوزیته یا ضخامت این محصولات را افزایش می دهد. عدم ویسکوزیته در محصولات بهداشتی مانند شوینده ها موجب می شود که این محصولات بیش از اندازه روان شوند. بنابراین افزودن عامل ویسکوزیته به این مواد یک امر ضروری به شمار می رود. یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد ویسکوزیته LDEA است که باعث می شود ویژگی های ساختاری و عملکرد محصولات فوم مانند افزایش پیدا کند.

LDEA به عنوان یک محصول تثبیت کننده امولسیونی شناخته می شود که استفاده از آن باعث حفظ مواد محلول در چربی و آب در یک محصول می شود. این متریال در تولید محصولات مربوط به تمیز کردن منازل و مراقبت از حیوانات خانگی استفاده می شود. علت استفاده از این ماده قابلیت قلیایی آن است که به تنظیم کردن PH  کمک می کند.

نکات ایمنی استفاده از لورامید چیست؟

259 Chemical Reaction Explosion Stock Photos, Pictures & Royalty-Free Images - iStock

  لورامید

آژانس بین المللی تحقیقات IARC لورامید را به عنوان یک ماده ی سرطان زا معرفی کرده است و استفاده از آن را ممنوع کرده است. اما با این وجود براساس گزارش FDA یا سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف این ماده در لوازم آرایشی و بهداشتی تا حدودی مجاز است. با توجه به این تحقیقات زیادی انجام شده که نشان می دهد این ماده امکان دارد باعث ابتلا افراد به برخی از انواع سرطان شود. نکته ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم مصرف این ماده ی شیمیایی حتی به میزان کم در برخی از افراد ایجاد آلرژی می کند و در برخی موارد نیز باعث بروز علایم درماتیت خواهد شد.

ویژگی ها و خواص لورامید

به عنوان یک آمید چرب لوریک اسید شناخته می شود که نام تجاری آن لورامید است. نام علمی این ماده کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید می باشد.
این متریال را معمولا به شکل شفاف و با رنگ زرد مشاهده می شود.
ساختار این ماده از یک نیتروژن و اکسیژن ، 12 کربن، 25 هیدروژن تشکیل شده است و به عنوان یک عامل آمیدی شناخته می شود.
این محصول دارای مشتقاتی است که به شکل MDEA و LDEA است که معمولا در شامپوها استفاده می شود. نکته ی مهم این است که این دو از ساختاری کاملا متفاوت برخوردار هستند.
از دیگر ویژگی های این ماده قابلیت قلیایی آن است که دارای PH بین 9 تا 11 است. دسته بندی ایم ماده به شکل 50 ، 75 و 100 درصد و به شکل سویامید است.
این متریال به صورت یک کنترل کننده ی شفاف است که با عنوان ویسکوزیته شناخته می شود. این قابلیت باعث می شود که مواد شیمیایی از قابلیت روان کننده گی بالایی برخوردار شود و همین امر باعث می شود که استفاده از این مواد به سهولت انجام بگیرد.
از قابلیت سورفکتانت و آنتی استاتیک برخوردار است که به عنوان افزایش دهنده ی فوم است. این امر باعث شده است که این ماده در صنایع بهداشتی و شیمیایی کاربرد زیادی داشته باشد.
این ماده به دو شکل مایع و جامد در دسترس است .
لورامید در دسته ی متریال های فعال سطحی غیریونی قرار می گیرد.
این ماده در بیشتر موارد به پوست دست آسیب نمی رساند بلکه از خاصیت مرطوب کنندگی بالایی برخوردار است.
این محصول به علت سازگاری که با انواع سورفکتانت ها دارد در بیشتر محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می شود اما بیشتر استفاده ی آن در کنار سویامید می باشد.

مکانیسم لورامید در مواد شوینده

How Often Should Men Wash Their Hair?

لورامید

همان طور که قبلا اشاره کردیم این ماده به عنوان یک پاک کننده ی قوی است که هنگام ترکیب شدن با سورفاکتانت های قدرتمند مثل سدیم لوریل سولفات از بار الکتریکی که در موها ایجاد می شود جلوگیری می کند. از جمله مواد دیگری که به عنوان مکمل در کنار این ماده استفاده می شود سدیم تری پلی فسفات است. برای اینکه قدرت کف کنندگی مواد شوینده بالاتر برود دو تا چهار درصد کوکامید به آن اضافه می کنند. این ترکیب باعث می شود که اثرات نامطلوبی که بر روی پوست وجود دارد از دست برود و قدرت پاک کنندگی مواد برای رفع آلودگی ها از سطح پوست بیشتر شود. شامپوهای حاوی کوکامید باعث می شود که موهای افراد نرم شود. زمانی که قصد دارند ویسکوزیته مواد حاوی کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید تحت کنترل بگیرند از کوکامید استفاده می کنند. با افزودن 3 تا 10 درصد این ماده به جای نمک های عالی ویسکوزیته محصولات بهداشتی آرایشی را تحت کنترل می گیرند.

نکته ی مهمی که در این جا وجود دارد این است که آیا لورامید جایگزین مناسبی دارد. همان طور که تاکنون متوجه شده اید این متریال به شکل چند منظوره عمل می کند یعنی نه تنها به عنوان عامل کف کننده شناخته می شود بلکه به ایجاد ویسکوزیته نیز کمک می کند. قابلیت تثبیت کنندگی PH موجب حل شدن آلودگی ها و چربی ها می شود. به این ترتیب جایگزین کردن این ماده بسیار سخت خواهد بود. در هنگام انتخاب جایگزین امکان دارد با مشکلات زیادی روبرو شویم بنابراین در هنگام انتخاب جایگزین برای این ماده باید نهایت دقت را داشته باشیم.

.

خرید آنلاین لورامید

همان طور که می دانید امروزه به دلیل اهمیت این ماده در ساخت لوازم آرایشی بهداشتی خرید لورامید بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شرکت بهراد شیمی مقامی به عنوان یکی از تامین کنندگان با سابقه ی این مواد است که در زمینه فروش لورامید فعالیت دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت امکان فروش آنلاین لورامید است همان طور که می دانید دنیای امروز به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود از این رو اکثر معاملات به شکل آنلاین انجام می شود. این مسئله موجب می شود که افراد در هزینه ها و زمان صرفه جویی کنند. شرکت بهراد شیمی مقامی یکی از معتبر ترین شرکت ها در زمینه تامین این ماده است. افراد می توانند هنگام خرید با خیال راحت کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید خریداری کنید.

این ماده در ظرفیت های مختلفی به فروش می رسد و صنعتگران می توانند براساس نیاز خود نسبت به خرید آن اقدام کنند. خریداران می توانند برای اطلاع از قیمت لورامید و طرح سوالات خود با کارشناسان فروش شرکت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره ی پیش از خرید نیز بهره مند شوید. از مهم ترین ویژگی های این شرکت امکان خرید آنلاین این ماده است. با انتخاب این روش می توانید در هر ساعت از شبانه روز  خرید خود را انجام داده و سپس در مکان مورد نظرتان تحویل بگیرید.

.

.

توضیحات تکمیلی:

لورامید یک متریال شیمیایی است که با نام diethanolamine شناخته می شود نام تجاری این ماده کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید می باشد. فرمول شیمیایی آن به صورت  C ۱۲H۲۵NO است و به عنوان یکی از عوامل مهم در ساخت و تثبیت کف موجود در مواد شوینده محسوب می شود.

اشتراک گذاری: